Короткий огляд рукопашного бою школи Спокійних
Рукопашний бій є не основною, хоч і невід‘ємною, частиною Школи. Незалежно від цілей, які переслідує практикуючий, бойові елементи повинні бути включені в щоденну практику учня. Це допомагає краще розібратися в енергетичному, оздоровчому та інших розділах Школи.
Рукопашний бій нашої Школи суттєво відрізняється від більшості існуючих шкіл. Відсутність чітко встановленої послідовності рухів, а також медитативно-інтуїтивний підхід до виконання технік, що базуються на принципах, дозволяє кожному учню обрати свій власний шлях, що найбільш відповідає його запитам та здібностям. Саме тому для початківця не існує фізичних обмежень (примітка: рекомендовано проконсультуватися з сімейним лікарем перед початком занять). Заняття побудовані не на механічному заучуванню рухів, однакових для всієї групи, а на постановці індивідуальних завдань Учителем для кожного учня, залежно від рівня його підготовки. По закінченню заняття, Учитель дає учню домашнє завдання, що допомагає суттєво прискорити прогрес у навчанні.
Навчання починається з вивчення системи координаційних площин, яка є основою побудови технік в Школі. Спочатку учень вчиться виконувати кругові хмарні рухи окремо в кожній з площин, а потім вивчає комбінації і переходи з одної площини на іншу у всіх можливих варіантах. В кожному із кругів учень придумує самостійно 100 технічних дій кистю, ліктем або всією рукою, а також ногою. Техніки повинні поєднувати захист, атаку, захвати, больові та інші базові елементи. Учитель перевіряє домашню роботу, виправляє та уточнює техніки і додає те до чого не додумався учень. Далі, при переході з кругу на круг, всі технічні елементи комбінуються.
Існують різні стратегії бою в залежності від поведінки суперника. П‘ять першоелементів є однією з основ. Безперервність руху дозволяє одній технічній дії плавно перетікати в другу, що заважає супернику передбачити момент початку і характер прийому, який збирається здійснити виконавець. Навчання учня вибору оптимальної стратегії бою проводиться в дуже повільному спарингу, в якому фізичні можливості Учителя та учня вирівнюються, і бій набуває характер шахматної партії (швидше - партії го), коли перемогу визначає лише вибір правильної стратегії дії, а не швидкість чи фізична сила.
Інтуїтивність підходу дозволяє практикуючому використовувати знайомі щоденні рухи для бою, замість того, щоб витратити роки на вивчення неприродних стійок і рухів, а потім вже бути здатним їх застосувати на практиці. Це допомагає оволодіти необхідними навичками в досить короткий час. Процес навчання можна порівняти з вивченням алфавіту та Китайських ієрогліфів. Можна завчити і довести до автоматизації сотні і тисячі комбінацій, передбачивши безліч можливих ситуацій. А можна вивчити алфавіт із 26 знаків, і бути готовим до будь-якої нестандартної ситуації. Оволодівши «алфавітом» рухів, практикуючий в щоденній практиці комбінує їх всіма можливими способами, створюючи на льоту різноманітні комбінації, і величезну кількість ситуацій. В цьому прослідковується медитативний підхід до навчання. Кожен базовий рух може бути використаний як медитативна техніка, ефективний засіб самозахисту, розігріваюча або тренувальна вправа.
В процесі навчання додаються спеціальні вправи на витривалість, силу, спритність, гнучкість і рівновагу. Однак, рукопашний бій в нашій Школі не лише не вимагає виняткової сили, а навпаки, прагне до досягнення результату найменшими затратами сил та енергії. Воїну Життя сила була потрібна для досягнення поставленої цілі. З точки зору Спокійних, бій так само природний, як дощ. Тому, якщо є можливість його уникнути, то це збереже сили для виконання завдання. Але якщо бій необхідний, то його потрібно завершити з мінімальними затратами сил, енергії та часу. Саме тому система бою в Школі дозволяє втомленій, раненій, обезсиленій та беззбройній людині успішно здобути перемогу над декількома сильними озброєними противниками в будь-яких умовах.
Навчання включає декілька розділів. Сюди відносяться: бій без зброї з беззбройним та озброєним противником, бій з декількома противниками, бій зі зброєю, метальна зброя, бій проти звірів і приборкання звірів, «залізна сорочка» і техніка «отруйної руки». Нероздільно з цим пов'язана робота з внутрішньою енергією, розвиток екстрасенсорних здібностей відчування противника на відстані, цигун, масаж і медитація. Дуже близькими до розділу рукопашного бою є розділи реанімації і медичної допомоги, виживання і автономне існування в різноманітних умовах навколишнього середовища, методи розвідки, а також стратегія і тактика ведення бойових дій.
Навчання в нас нагадує навчання музиці. Вивчивши ноти, учень складає їх в гами, акорди, вчиться грати прості мелодії, повторюючи за вчителем і поступово ускладнюючи завдання. Досягнувши певної майстерності, він починає створювати свою музику, створюючи унікальні і часто неповторні комбінації за допомогою всього лише 12 ти звуків октави...
Автори: Ірина Медведєва, Євгеній Сухоруков