Самозахист, рукопашний бій та Цигун у Львові

Які переконання заважають удосконаленню рукопашника

1

Переконання, що стиль, школа чи напрям, яким займається рукопашник - найкращі.

Кожен стиль, школа, напрям військового мистецтва створювався з різними цілями і в різні історичні епохи. Так, наприклад, дзю-до було цілеспрямовано створено для виховання молоді і має яскраво виражений спортивний характер. В нього були включені лише прийоми, виконання яких не призводило до важких травм. Численні східні стилі несуть на собі відбиток середньовіччя, і те, що могло бути застосовано тоді, не завжди годиться для сучасних умов і т. д. Звідси витікає дисгармонія більшості стилів і шкіл військового мистецтва. Обмежуючи себе рамками одного напряму, рукопашник - прикладник позбавляє себе можливості вдосконалення та розвитку в найбільш оптимальному напрямку.

2

Переконання, що на одному типі прийомів можна створити гармонійну систему бою.

Рукопашник-прикладник повинен володіти найширшим спектром типів технічних дій, що дозволить йому вийти переможцем із найрізноманітніших ситуацій, зумовлених місцевістю, озброєнням, умовами бою, підготовкою противника. Борець вільного стилю в одязі (самбо, дзюдо, джиу-джитсу) мають більше шансів на перемогу в сутичці з представником єдиноборства, в якому акцент зроблено на застосуванні ударів. В сутичці з двома і більше противниками більш впевнено буде себе почувати боєць, що добре володіє ударними техніками. І той і інший будуть беззахисні в бою із застосуванням ножа, якщо не володіють спеціальними техніками роботи з холодною зброєю. Боєць-універсал, непереможний на суші, може легко програти в бою під водою...

3

Переконання, що спортивне єдиноборство або класичний національний стиль бою можуть бути основою для прикладної спеціальної підготовки

Переважна більшість спортивних єдиноборств і національних стилів прививають своїм послідовникам ряд шкідливих навиків та звичок, що призводить до важких наслідків в реальній бойовій ситуації. Невміння захищати очі, пах, колінні суглоби, пальці чи навпаки, бажання провести якийсь прийом, наприклад, "болячку" в позиції лежачи, в багатьох ситуаціях веде до негайної поразки. Тільки усвідомлений синтез технічних дій з різних єдиноборств, а також цілеспрямований відбір і розробка дозволяє інструктору поєднати оптимальним чином інструмент дії і бойову задачу.

4

Переконання, що відсутність техніки можна замінити силовою підготовкою.

5

Переконання, що військове мистецтво якоїсь раси чи нації, не може бути засвоєним представниками інших рас чи націй, наприклад через ментальні чи фізичні відмінності.

6

Переконання, що військове мистецтво можна засвоїти, тільки почавши займатися з раннього дитинства.

7

Переконання, що твій можливий противник буде застосовувати лише примітивні техніки бою або які-небудь техніки, характерні для населення даного регіону чи соціального класу. Нерозумно через це переконання не готувати себе до різноманітних ситуацій із застосуванням неочікуваних і нестандартних технік.

8

Переконання, що видовищний чи ускладнений технічно прийом може бути ефективнішим ніж проста, але надійна техніка.

Захоплення стрибками, перевертами, складними кидками та химерними позиціями, в переважній більшості випадків призводить до поразки шанувальника надто хитромудрих технік. Будь-який прийом чи технічна дія мають бути застосовані вчасно, у відповідній ситуації і виконані правильно, з належною силою та швидкістю. Якщо ключем до розв'язки якоїсь ситуації може послужити добре напрацьований стрибок чи переверт, його звісно ж, варто застосувати. Але ніколи не намагайтеся зробити складний прийом заради самого прийому, в невчасний для цього момент.

9

Переконання, що потрібно напрацювати до "автоматизму" якусь технічну дію, після чого почати вивчення наступної.

Паралельне вдосконалення різноманітних технік дозволяє рукопашнику значно швидше набути координаційну базу, а значить і напрацювати не лише саму форму дії, але й набути навик його застосування.

10

Переконання, що "прийомчик" може замінити систему. Надія на універсальні технічні дії ілюзорна - надто великий спектр ситуацій реального бою.


Перерахування подібних переконань можна продовжувати і продовжувати, але наведеного тут достатньо щоб, переосмисливши свої погляди на проблеми рукопашного бою, звільнитись від тягаря переконань-пасток.