UA/RU
Шоу-Дао у Львові

Принципи та методи ведення бою

Принципи та методи ведення бою при положенні рук "вода-вогонь" і способи переміщування "зважений крок".

Кисть руки, що виставлена вперед від тіла більш ніж на дві довжини долоні і піднята вище рівня поясу, знаходиться в положенні вогню та розташована в зоні вогню. Під виразом "вище рівня поясу" мається на увазі зона вище центру ваги тіла - нижнього дянь-тяня. Спереду від тіла, під областю вогню, знаходиться зона води. Зона спереду від тіла, розташована вище рівня поясу і ближче до тіла, ніж відстань двох довжин долонь, називається зоною повітря (металу). Якщо рука, незалежно від зони, в якій вона розміщена, напружена, то це положення руки називається положенням каменю (землі). Область дерева розташовується з боків та позаду від тіла людини та розділяється на три основні зони: вище поясу - "дерево вогню", нижче - "дерево води", зона ж позаду і з боків до рівня поясу на відстані менше двох довжин долонь від тіла - "дерево повітря".

"Зважений крок" - переміщення кроками, перекочуючись з п'ятки на носок по одній лінії на напівзігнутих ногах.

Розглянемо деякі принципи та методи ведення бою у випадку, коли руки бійця знаходяться в позиції "вода-вогонь", а способом пересування є зважений крок.

Принципи ведення бою

1

Принцип двох рівнів. Інакше він називається принципом землі та неба. Руки весь час прагнуть зайняти строго визначені позиції води та вогню. Ці положення рук контролюють певні об’єми простору спереду та довкола бійця. Верхній рівень - вогонь, нижній рівень - вода. В положенні вогню рука має знаходитись трохи вище голови, в положенні води - на рівні паху.

2

Принцип постійного руху. Друга назва цього принципу - ріка. Руки і тіло бійця мають знаходитись в постійному русі. Це дозволяє приховати початок атаки, а також мати постійний запас енергії руху для здійснення якоїсь дії.

3

Принцип взаємозамінності випливає із перших двох принципів. Одна рука, що знаходилась у позиції вогню, прагне в положення води, інша - із положення води переходить в положення вогню.

4

Принцип оптимальних траєкторій. Він називається також принципом чарівної кулі. Для того щоб зробити атаки і захисти максимально ефективними, тіло і різні його частини мають рухатись по оптимальних траєкторіях, тобто не заважати одне одному, вчасно приходити в потрібну точку простору і т.д.

5

Принцип взаємозамінності частин тіла, або інакше, принцип восьмирукості. Якщо якусь задачу по якійсь причині не може виконати одна частина тіла, її функції бере на себе інша. Наведемо декілька прикладів. Ви не можете захищатись рукою від удару ноги і замість руки використовуєте ногу. Вашу руку, що знаходиться в позиції вогню, захопили і завели вниз, порушивши тим самим принцип двох рівнів. Тоді її місце має зайняти інша рука, що прийшла знизу. У випадку якщо захоплена і ця рука, то функції верхньої руки - вогню - бере на себе лікоть цієї ж руки, прикриваючи лице, а нижню руку, що знаходиться в положенні води, замінює піднята нога, що захищає пах.

6

Принцип багатошарової оборони, або "книга". Оборона починається з нападу або загрози нападу, що уже стримує противника, далі застосовується техніка "довгої руки", що дозволяє погасити атакуючий рух противника в зародку, наприклад, притиснувши його руку до його ж тіла, як тільки він зібрався щось зробити. Дальше в хід ідуть декілька типів захисту на далекій, середній і ближній дистанціях, підставки різних частин рук і ніг біля самого тіла, і нарешті, правильний прийом удару самим тілом, відхід з лінії атаки, відступ і т.д. Повна назва цього методу - "книга, яку щоразу доводиться прочитувати спочатку".

7

Принцип вільної передньої ноги, або "посох сліпця". Передня нога має нести на собі лише ту частину ваги тіла, що дозволила б їй в потрібний момент бути піднятою вгору для удару чи захисту. Якщо при русі вперед вага тіла переноситься на неї, то вона має бути захищена іншою ногою або руками. Виключеннями є обмін ударами в ближньому бою і моменти, коли противник не може атакувати ногу що стоїть спереду.

8

Принцип різноманітності, або інакше, "мішечок з коштовностями". Техніка повинна бути максимально різноманітною.

9

Принцип обережності, або "полювання на тигра". Коментарів не потребує.

10

Принцип, застосування тільки добре напрацьованої техніки називається принципом "колоди і соломинки". Колода в якості моста завжди надійніше соломинки. Використовуючи погано відпрацьовані прийоми, ви завжди ризикуєте потрапити в пастку.

11

Принцип неопору, або "м'яка глина". Якщо ваші цілі співпадають з діями противника, не перешкоджайте їм. Наприклад, противник захопив вас двома руками за одну руку. Не перешкоджайте цьому, краще виконуйте потрібні дії іншою рукою. Цей принцип ефективно використовується при звільненні від захватів.

12

Принцип спротиву "міцна скеля". Застосовується у тих випадках, коли спротив необхідний. Цьому принципу слідують, напружуючи прес в момент удару в живіт, тоді коли силою м'язів намагаються пересилити противника, а також в багатьох інших ситуаціях.

13

Принцип відповіді на атаку подібного атакою, або "гірське ехо". Відповідаючи на прямий удар прямим ударом що водночас відводить руку противника і вражає ціль, або перехоплюючи руку противника, що захопив вашу руку - ви слідуєте цьому принципу.

14

Принцип відповіді на атаку будь-якою іншою дією, або "інший шлях". Коментарів не потребує.

15

Принцип "сонячного променю, що торкнувся озерної гладі" - це принцип дії, що різко змінює свою суть, характер чи напрям при досягненні якоїсь певної площини в просторі. Наприклад, до якогось моменту ваш удар був спрямований в живіт противника, досягнувши наперед наміченого вами місця, удар міняє напрям і атакує лице противника.

16

Використання сили противника проти нього ж, або принцип "зліпити горщик чужими руками", - успішно застосовується в айкідо, дзю-до і т.д. Хоча суть цього принципу зрозуміла одразу, але для більш чіткого розуміння він потребує достатньо обширних коментарів.

Схожих принципів багато. Вивчаючи їх, простіше зрозуміти суть рукопашного бою школи Шоу Дао і основи східних єдиноборств взагалі, але настав час поговорити про методи.


Методи ведення бою

1

Атака здалеку після ряду обманних рухів швидким ударом називається "кидком кобри". Метод потребує відточених прийомів і вміння миттєво захищатись після атаки. Застосовувати цей метод бажано проти противника, чий рівень майстерності значно нижче, ніж у вас.

2

Атака із середньої відстані хльостаючими, царапаючими та іншими ударами, що не потребують великого вкладу сили (концентрації). Ці удари готують грунт для більш рішучих дій. Метод називається "змочити руку у воді"

3

Постійна загроза рухом "нависнувша скеля" тримає противника в безперервному напруженні, заставляє робити необдумані рухи, атакувати без підготовки.

4

"Рев тигра" полягає в дії на психіку противника криком, мімікою, на більш високих рівнях - навіюванням або гіпнозом, сковуючи рухи і паралізуючи волю.

5

Існує ще один ряд дуже рідкісних в застосуванні екзотичних методів, заснованих на впливі:

"рев білого тигра" - на внутрішні органи та органи чуттів противника криком;

"отруйна рука" (в Шоу Дао - "рука-змія") - на точки на тілі противника, що викликають хворобу чи відтерміновану смерть;

"грім з кулаку" (в Шоу Дао - "зриваючи пелену, пронизуєш чарівним променем") - на відстані тонкими енергіями.

Приклади таких напівлегендарних методів наведені в підтвердження того, що можливості вдосконалення людини безмежні і методів ведення бою дуже і дуже багато.

6

"Ліпка чоловічків із м'якої глини" - застосовується в ближньому бою. Використовуючи захвати за болючі місця і больові точки тіла, здійснюється різноманітна кидкова техніка і больові прийоми.

7

"Черепаха" - підставка під неочікувані удари палкою чи руками одночасно декількох частин тіла.

8

"Черепаха на спині" - перехід при явній перевазі противника із стійки в позицію лежачи на спині.

9

"Восьмирука богиня" - захвати рук та ніг противника ліктьовими та колінними згинами, а також інші способи фіксації кінцівок.

10

"Жаби і метелики" - хлисткі кистьові удари, що часто використовують в якості опори атакуючі кінцівки противника.

11

"Людина-вовк" - укуси як допоміжна та основна зброя.


Не складайте конкретних програм, все має йти само по собі, зсередини, з натхнення. З плином часу, по мірі підвищення майстерності бійця, вправи з енергією починають займати все більше часу і стають все складнішими. Тим важливішим є перший етап, що відкриває двері у ваш складний внутрішній світ і що кладе перший камінь в основу будівлі самовдосконалення.

Джерело: Шоу Дао Київ

Розпочати навчання