Самозахист, рукопашний бій та Цигун у Львові

Філософія безпеки

"Якщо меч може знадобитися тобі хоча б раз в житті - носи його завжди з собою"

Даоська мудрість


Світогляд послідовників Школи формувався протягом тисячоліть. Проходячи через багато країн, вони вивчали уявлення різних культур про світ і людину, знайомилися зі всіма можливими релігійними вченнями та філософськими течіями. Через ретельну перевірку практикою, послідовники відбирали філософські концепції, ідеї та рекомендації, з одної сторони ті, що ведуть до досягнення гармонії із самим собою та навколишнім світом, і, з іншої сторони, ті що допомагають людині успішно виживати в найважчих умовах, ті що надійно захищають її дух від будь-яких замахів на її внутрішню свободу.

Найбільша цінність даоса - це саме Життя та її основна складова - Життєвість. Основний посил Вчення - "Життя священне", а це означає, що забрати життя вищого порядку (тобто людини) можна лише захищаючи людське життя, а життя нижчого порядку (тобто тварини) можна тільки рятуючи життя вищого порядку від голоду.

Даоси ніколи не мали ілюзій щодо присутності в Природі принципу Виживання, необхідного для розвитку видів. Вони спостерігали за природою і виявили багато закономірностей розвитку Життя. В природі хижак і травоїдні взаємно доповнюють одне одного. Рослини живлять травоїдних - травоїдні переносять насіння рослин, удобрюють грунт. Травоїдні годують хижаків, хижаки забезпечують розвиток виду і виживання найсильніших травоїдних, знищуючи недієздатні особи. Така їх природа. Все в природі взаємопов'язано і гармонійно. Нерозумно та небезпечно намагатись годувати хижака травою, але і необхідно вміти самому не стати його їжею.

Признаючи цінність Життя та розуміючи об'єктивну жорстокість Світу, даоси закономірно прийшли до необхідності присвячувати свій час і увагу забезпеченню власної безпеки. Адже саме стан безпеки робив можливим вільний духовний зріст. Не менше п'ятої частини свого життя вони присвячували вдосконаленню у військовому мистецтві, медицині, розвитку навиків спілкування, мистецтву керування внутрішньою енергією. Необхідно відмітити, що й сьогодні потужні транснаціональні компанії витрачають не менше 20% свого прибутку саме на безпеку, визнаючи, таким чином древню мудрість. Головна якість Воїна Життя - це його особиста Відповідальність за свою долю, за своє життя. Незнання не є виправданням!

Якщо у вас летить камінь - хто буде винен в тому, що він досягне цілі? Камінь - тому що летить? Той хто його кинув? Чи ви - тому що допустили цю ситуацію, опинились на його шляху і тому що не ухилились? А хто буде лікуватися від струсу, витрачати гроші на ліки, упускати можливості Життя у зв’язку з постільним режимом?

Як і будь-яке істинне бойове мистецтво, Шлях Спокійних вчить по можливості уникати бою, проявляючи повагу до кожного зустрічного. Вміння володіти собою і чинити вплив на оточуючих допомагає вийти із більшості ситуацій без бою. Однак, якщо він неминучий, то Воїн Життя прийме його з достоїнством, без відчуття страху, радості, зловтіхи чи агресії, переслідуючи лише ціль відновлення гармонії та ніколи не переступаючи межі необхідності. У відповідності з даоськими канонами, бій є таким же звичайним явищем, як і приготування їжі, гра на музичному інструменті чи прибирання приміщення. Ціллю поєдинку, як і будь-якого іншого виду активності, є відновлення гармонії. Жага помсти, злість та ненависть цю гармонію руйнують, роблячи людину повністю вразливою.

Стан "Спокійного озера" стає нормальним станом душі послідовника Школи, і будь-який предмет, що впав на його поверхню, просто створює невелику пробігаючу хвилю, яка, вичерпавши себе, йде в нікуди. Розслабленість свідомості дозволяє охопити картину світу в цілому, захопивши при цьому найдрібніші деталі речей та подій. Розслаблене здивування світом допомагає пізнавати його найбільш повноцінно, не втрачаючи дрібниць та отримуючи повну насолоду від пізнання.

Послідовники Школи слідують так званим "серединним шляхом", в кожний момент обираючи із численних можливий дій та рішень найбільш оптимальне. Слідування "серединним шляхом" допомагає "Спокійним" відшукувати компроміси у взаємодії із зовнішнім світом та досягати поставлених цілей не протиставляючи себе своєму оточенню, а відносячись до нього із мудрістю та розумінням.

"Вершник на спині вітру спостерігає за серединою" - глибоко символічна назва Універсального принципу. Використовуючи цей принцип, даоси вчаться правильно мислити, відчувати та діяти в непередбачуваній мінливості оточуючого їх світу - прекрасного, дивовижного, але в той же час небезпечного та незбагненного.

Глибинне розуміння Універсального принципу виробляє у Воїнів Життя інтуїцію, необхідну для постійного відчуття Шляху, для прийняття оптимальних рішень, для бездоганного балансування між "так" і "ні", для вибору стратегії і тактики дій.

Осідлати вітер здатен лише дуже майстерний вершник. "Вітер" символізує оточуючий нас світ, непідвладну свідомому контролю мінливість життєвих ситуацій. Щоб втриматись на "спині вітру" потрібно чітко реагувати на найменші зміни його напрямку та сили. Таким чином, "їзда на спині вітру" являє собою ряд миттєвих, спонтанних і найбільш адекватних інтуїтивних відповідей на будь-яку зміну обставин.

"Спостереження за серединою" - це контроль над стійкістю нестійкої ситуації, здійснюваний таким чином, щоб ця ситуація не могла причинити шкоди Воїну Життя.

В процесі оволодіння мистецтвом "Їзди на спині вітру", послідовник "Спокійних" виробляє у себе Внутрішню Силу, яка власне і дозволяє йому безпомилково слідувати по Шляху.

Досягаючи поставлених цілей, послідовник Школи гармонійно розвиває розум, почуття і тіло. Усвідомлюючи глибинну природу своїх прагнень та потреб, він вчиться м’яко трансформувати бажання, що порушують стан внутрішньої гармонії чи змушуючі його вступити в небажаний конфлікт із зовнішнім оточенням, в цілі, виконання яких робить його мудріше, сильніше та щасливіше.

Навчаючись мистецтву бути сильним, мудрим та щасливим, Воїн Життя заглиблюється у чарівне відчуття насолоди процесом буття, передаючи це відчуття своєму оточенню, близьким йому по духу людям. Таким чином, не намагаючись насильно переробити цей світ, а лише пластично слідуючи його змінам, послідовник Школи, тим не менш, робить його трошки краще.

Правила Школи кажуть:

"Проявляй повагу до тих, хто гідний її, тому що в цьому немає нічого ганебного";

"Проявляй повагу до тих, хто жадає її, тому що в цьому немає нічого складного;

"проявляй повагу до тих, хто не гідний її, якщо це тобі дозволяють обставини, тому що в кожному є щось гідне поваги";

На перший погляд ці правила можуть здатися чисто етичними. В той же час їх дотримання у багатьох ситуаціях допомагає уникнути небезпеки, а то й зберегти життя. Прямий наслідок цього правила: не можна недооцінювати противника. Боєць, навіть у випадку, коли з ним на бій іде дитина, приводить себе в повну бойову готовність, так, наче б на нього в атаку йшов досвідчений воїн. Тим самим проявляється повага до не гідного поваги, тому що цим послідовник Школи застрахований від несподіванок.

Внутрішня повага до оточуючого світу та людей, що його населяють, закладається в основу світобачення Воїна "Спокійних" через ряд вправ та медитативних технік. Глибинне відчуття поваги до світу і людей з однієї сторони забезпечують безпеку Воїна Життя, і з іншої сторони, дозволяють зробити його взаємини з оточуючими більш насиченими, позитивними та взаємозадовільними.